קול קורא ליזמים – רכישת פרויקטים במטרה להפוך אותם להשכרה לטווח ארוך

הבוקר (ב') פרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" קול קורא ליזמים – בו הם מוזמנים להציע פרויקטים לרכישה על ידי דירה להשכיר, במטרה להפוך אותם להשכרה לטווח ארוך.

חברת "דירה להשכיר" מתכוונת לרכוש פרויקטים מיזמים בהיקף כולל של כ - 700 יח"ד במהלך החודשים הקרובים ולשווקם בסיום תהליך הבנייה כפרויקטים של השכרה ארוכת טווח.

 

התכנית המוצעת נקראת "השכר ומהר". במסגרת תוכנית זו תרכוש "דירה להשכיר" מקבלנים, יזמים פרטיים, ובעלי קרקעות, פרויקטים שלמים ותהפוך אותם להשכרה לטווח ארוך, בהם יושכרו הדירות במחירים קבועים למשך תקופה של 15 שנים.

  

הפרויקטים שיוצעו במסגרת התכנית צריכים להיות בשלבי בנייה או בסמוך לשלב בנייה בזמן הגשת ההצעה,  והם צריכים לכלול בין 50-200 דירות. החברה תקבל את הפרויקטים לאחר תכנון ובנייה כשהם מוכנים לאכלוס.

 

יוזם תוכנית זו הוא מנכ"ל חברת "דירה להשכיר", עוזי לוי, כשאחת מהמטרות של התכנית היא לעודד גופים מוסדיים כמו בתי השקעות וחברות ביטוח, להיכנס לשוק של שכירות מוסדית ארוכת הטווח.

פרויקטים אלו יתבססו על הון עצמי אשר תעמיד החברה בעיקר ממימון חיצוני שתקבל מאותם מוסדות פיננסיים.

 

"דירה להשכיר" תהיה אחראית על השלב היזמי בהקמת הפרויקטים ואכלוסם בשוכרים. לאחר מכן בכוונת החברה למכור אותם לגופים מוסדיים או קרנות ריט למגורים, אשר יחזיקו וינהלו אותם כנכסים מניבים לאורך השנים.

 

עד כה נרכשו כ – 109 יח"ד בנווה שאנן בחיפה במסגרת תוכנית זו, באמצעות מימון של משקיע מוסדי.

 

לדבריו של לוי "שיטה זו תקצר לוחות זמנים באופן משמעותי ותביא לייסודו של השוק המוסדי להשכרה ארוכת טווח. ב'קול הקורא' שפורסם היום, יש דגש על תכנון נכון ובנייה איכותית, בהיקפים משמעותיים, זאת תוך חסכון במשך הבנייה והעלויות".